Burgare nr 4: Ultimate Burger, Kona

Det började så dåligt.
Vi skulle hämta ut vår nya bil (på den nya ön) och då fungerade inte nyckeln. När vi sedan fick en ny bil, fick vi inte längre in country-kanalen på radion. Det spelades bara reaggae på alla kanalerna. Så kom det en skylt med ”Ultimate burger” och Linnéa taggade till direkt, men jag satt mest och surade över countrymusiken.

Precis innan vi skulle gå in frågade jag Linnéa om vi inte skulle äta något annat. Men det var ingen snack om saken, hamburgare skulle vi äta.
En ganska trist lokal, lång kö men med en ukulele-trubadur i hörnet!
(Jag som håller på och läser Änglar och Demoner borde direkt sett sambandet med ukulelemannen. Men jag fattade inget.)

Jag gick och höll ett bord, vaktade våra väskor medan Linnéa beställde maten. Sedan…
Var det som om allting stämde. Som om allt var menat att bli perfekt.
Burgaren var så perfekt tillagad och stripsen var verkligen något extra. Och inte nog med detta. Det visar sig även att stället har även en känd dipp, som är magisk.

Bästa burgaren på resan!

Ultimate Burger
74-5450 Makala Blvd
Kailua Kona, HI 96740

Hamburgare + Ukulele = magisk mat

Kommentera

