Tinker, Tailer, soldier, spy

Härom dagen såg jag Tomas Alfredssons nya mästerverk ”Tinker, Tailer, soldier, spy”. Lysande skådespelare, vackert filmfoto, gåtfull musik och ett London i en total mystik. Det finns verkligen så mycket att skriva om filmen, om Gary Oldmans briljanta skådespel, om alla platser och miljöer som är så vackra och sorgliga på samma gång. Och om det faktum att man under två timmar och sju minuter sitter där i biosalongen och bara vill till London.

Strosa runt i huvudstaden, bland tegel och brittisk arkitektur och hålla sig så långt ifrån alla turistattraktioner man möjligen kan.

För London är mycket mer än bara musikaler och Picadilly Circus.

2 reaktioner på ”Tinker, Tailer, soldier, spy

  1. Awesome movie! Fast jag har gav den en 4:a 😀 Vet inte om det var för att filmen var otroligt stillsam eller för att en fullgubbe satt och gned sig bakom mig hela filmen igenom. Men den kom aldrig upp i en 5:a … dessvärre. Gillade dock dialogen i filmen that was awesome!

    • Jag hade grymma förväntningar på filmen. Ibland är dumt att ha. Men i det här fallet lyfte det mitt betyg. Jag var väl helt enkelt mer närvarande på något vis.

      Fullgubben förstörde nog det där lilla extra.
      Men visst var även musiken väldigt skön?
      Och Gary! Fi fan vilken mästerlig skådis han är!

Kommentera

