Blandband i Spanien

För sisådär sex år sedan åkte jag och min vän David på roadtrip i Spanien.

Jag bodde i London och han i Barcelona men vi sprang på varandra ute på juldagen i Gävle och började att prata om åka på en roadtrip under våren. Sedan (bara sådär) bokade vi bil och möttes på flygplatsen utanför Malaga.

Vi hade båda bränt ett gäng cd-skivor som vi spelade från morgon till kväll. Först sov vi i bilen i någon mindre by. Sen bodde vi på finhotell och gick ut på kvällen och blev berusade av stark sangria. Jag hade köpt ett nytt objektiv så jag sprang mest runt och fotade. Och min vän David var en utmärkt guide eftersom han behärskade språket.

Spanien är verkligen ett vackert land. Och att hyra bil där brukar vara mycket billigt, just nu ser det ut att vara det billigaste landet att hyra bil i faktiskt.

Det enda man behöver är ett körkort och ett bra blandband. Resten brukar lösa sig.

Kommentera

