Motelkärlek

Jag vet egentligen inte varför jag är så förtjust i motel. Antingen är det min stora kärlek till USA och alla dessa magiska boenden (som man sett i massor av filmer) eller så är det att hela ”motelvärlden” känns så enkel och okonstlad. Man åker bil tills man blir trött, svänger in på första bästa motellet och blir alltid nöjd. För man vet vad man betalar för. Ett enkelt rum, där teven fungerar och där som heter lyx bara är en onödig detalj.

Här är Twin Rivers motel, en av många i Nya Zeeland. Knappast det bästa men inte heller det sämsta. Ett perfekt rum för natten när det blev alldeles för mörkt och tröttheten dök upp. Och om teven fungerade? Jag somnade innan jag hann prova…

Kommentera

