Jag och Gotland

Nu när solen börjar titta fram och det känns som att våren verkligen är på väg börjar jag längta till Gotland. Jag har ingen stuga där, ingen släkt där, och jag har bara varit där ett fåtal gånger. Men de gånger jag varit där i vuxen ålder har det varit tillsammans med vänner på semester. En fantastisk sommarvecka med våra härliga Karlstadkompisar och tjejhelger på vårkanten med bästa tjejgänget. Kanske är det känslan av ledighet, semester, avslappning, bad, hav, känslan av att något nytt är på väg, det finns hopp. Det gjorde mig inget att det snöade i måndags, i Stockholm i slutet av mars, men just då längtade jag extra mycket.

Kommentera

