Hotelljakt

En av de viktigaste sakerna att undersöka innan en resa är att hitta ett område och ett hotell som man trivs att bo på. Det är såklart svårt eftersom man inte kan åka dit och känna efter innan. Vi brukar försöka läsa på vilka områden i en stad som har bra lokaltrafik, spännande restauranger och verkar grönt och trevligt. Sen är det bara att ge sig ut i djungeln och läsa på – hotell för hotell.

Det finns några hjälpmedel som man kan använda sig av.

– Hotels.com är en lättnavigerad sajt med hotell över hela världen. De är enkelt att söka och jag har oftast fått fram de bästa priserna här. Dock kan den ibland ljuga om tillgängligheten.

Agoda.com är ganska likt hotels.com men är extra bra på Asien. Lättnavigerat och ger bra priser. Även här kan det vara en idé att söka på bara hotell och strunta i vilka datum man vill ha. Hittar jag något jag verkligen gillar brukar jag höra av mig direkt till hotellet också (om man googlar namnet får man lätt upp hotellets hemsida) och kan maila dem direkt och kolla priser och tillgänglighet. Ibland har dock bokningssajterna bättre priser än hotellen själva!

– Tripadvisor är ovärderligt vid hotellletande. Dock bör allt man läser TAS MED EN NYPA SALT. Dock reser jag en varningsflagg när fler än tre personer pratar om bed bugs på ett och samma ställe. Tripadvisor är bra för att hitta hotell och B&B:s som man kanske inte hittat via någon annan sajt. Och jag ÄLSKAR verkligen bilderna som hotellgästerna själva tagit och lagt upp.
 

Kommentera

