Warszawa – hetaste fotbollsstaden just nu

I kväll 20.45 spelar Polen sin andra match hemma i huvudstaden Warszawa mot Ryssland. Fotbollsfeber råder och jag skulle gärna vara där på plats just nu.

Sist jag besökte Warszawa var för fyra år sedan. Då hade man precis inlett byggnationerna inför fotbolls-EM.

Mina minnen från Warszawa 2008 är: Polen i april är ruggigt kallt, korv till lunch är alltid succé, spårvagn är mysigare än tunnelbana och att det är en stad som hela tiden håller på att förändras. Jag kommer nog att återvända en dag eftersom jag gillar atmosfären och det finns fortfarande massor av karaktär kvar i staden.

2 reaktioner på ”Warszawa – hetaste fotbollsstaden just nu

    • Hej Maria!
      Visst blir man sugen att åka tillbaka? Jag går igenom bilder och inser hur värdelös jag var då… Det är ju alltid skoj när man inser att man faktiskt blivit lite bättre.

      Har du kollat igenom Polenbilderna något på slutet eller kanske blir nu efter EM?
      Allt är bra med oss! Hur mår du?
      kram!

Kommentera

