VM-special – Små steg i Schweiz

I söndagens matchprogram hittar vi det lilla landet Schweiz som på senare år mest varit känd som en stark tennis-nation.

För nästan 10 år sedan besökte jag landet tillsammans med min familj för att hälsa på en släkting. Det tydligaste minnet från resan är att det regnade mest hela tiden och att jag var besatt av att fota byggnader.

Vissa resor har en tendens att vara fylld av märkliga händelser, galna upptåg och upplevelser som knappt går att återberätta. Denna tripp hade egentligen inget av detta. Men, det var en rolig resa med många mil genom vackra landskap, konstiga ost-rätter, vackra fasader och ett fullspäckat fotoschema.

När jag ser på bilderna idag så ser jag en osäker fotograf som håller på att utvecklas och formas. Bilderna är slarviga, fula och väldigt ofta ointressanta. Men ibland finns de små fragment av nyfikenhet och (liten) talang. Detta var året innan jag började att fotografera på riktigt – innan jag utbildade mig till fotograf. Kanske var det just denna resa som fick mig in på fotobanan. Så här såg i alla fall några av mina bilder ut från resan.
IMG_0147
IMG_9882
IMG_9926
Untitled-1
IMG_9909 IMG_9845
IMG_0025
IMG_0233 IMG_0191
IMG_0110
IMG_9642

Kommentera

